Ok då, så tråkigt blev det inte.

Hej på dig du!

I förra inlägget så skrev jag att jag troligen inte skulle ha så mycket att skriva om nu på kvällen för att det skulle bli en så tråkig dag men, nej.
Det har faktiskt varit jätteroligt.
Elvis och en annan från min nya klass som heter Amanda kom hem till mig!
Vi spelade dator men så blev vi hungriga så vi tänkte att vi kunde baka nåt, så jag ringde och frågade och vi fick, men det tog typ flera år innan vi hade hittat några recept som vi skulle välja mellan.
Men så kunde vi inte välja........ så vi skrev ner det på lappar och la ner i en JÄTTE FUL mössa och lottade (jag var jätte ful när jag hade mössan på mig, men Elvis och Amanda testade aldrig).
Då var chokladtårta den första lappen vi drog upp så det blev det.
Först så gick vi till affären och köpte mjölkchoklad till chokladprydnaderna.
Sen när vi kom hem började vi att sätta på ugnen.
Sen bär vi hade kommit en bit på receptet (kommi fram till att lägga i ägg) såg vi att vi bara hade ett egg och det behövdes tre.
Så vi fick gå till affären igen och köpa egg.
Sen gick allt som planerat förutom att Elvis behövde gå hem, så jag och Amanda fick baka vidare själva.
Amanda fick ta med sig halva tårtan för vi hann inte smaka på den innan hon skulle hem.

Den blev supergod och här är en bild på hur.................den kunde ha blivit.

Men våran gjordes i en sockerkakeform så den vart mycket snyggare och våra chokladfigurer hade former och var inte bara platta saker som rullats ihop...........och, och, och våran hade en JÄTTE god glasyr över sig.
MMMMMMums som marabou..............



Amanda var jätte snäll men i början var hon nog LITE blyg men sen släppte det.
Nu har jag två vänner i den klassen!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0